Радионица на тему дискриминације и и антидискриминационих мера и активности које можемо спровести у нашој школи одржана је у уторак, 20.12.2022. године у 13 часова на Међународни дан солидарности, чиме смо нашим активностима у школи и обележили тај дан. Учествовали су ученици од шестог до осмог разреда. У реализацији су учествовали чланови Тима за инклузивно образовање. Ученицима је подељен одштампани материјал уз помоћ кога су се ученици подсетили шта је дискриминација. Затим су се ученици упознали са тим шта јесте дискриминација у школи, а шта није. На крају радионице ученици су попуњавали упитник и заједно смо дискутовали на тему дискриминисања и антидискриминационих мерама и активности.
Дошли смо до закључка да у установама образовања забране су активности којима се угрожавају, омаловажавају, дискриминишу лица, односно групе лица, по основу расне, националне, језичке, верске припадности, физичког и здравственог стања, физичког стања и психичког стања, физичког стања и психичког стања. , политичког опредељења... Најбољи пут ка смањењу дискриминисања у школама и ка успостављању поштовања различитости јесте инклузивно образовање – да ниједно дете не буде ускраћено.
Једна од основних препорука о мерама за сузбијање дискриминисања је да се у наставне програме и наставне материјале уврсте теме које код ученика развијају културу мира, толеранције, разумевања, разумевања и прихватања стереотипа и заснованих на принципу избора и уважавања припадности и уважавања односа и уважавања припадности.
Активности које можемо да спроведемо у нашој школи ученици су препознали као кључне за превенцију дискриминисања као што су: пано са порукама пријатељства, обележавање Европског дана језика, недеља, недеља посвећена привржености, одржане препоруке, препоруке, препоруке, препоруке, препоруке, препоруке, посвећена реч хуманитарне акције, одређен део школе (кутак) посвећен теми ненасиља, кутија поверења, страна на сајту школе, спортска такмичења и фер-плеј турнири.
Извештај саставила
Невенка Петровић