Министарство просвете је за нову школску 2023/2024. годину донело Смернице за организацију и реализацију образовно-васпитног рада у основној школи. Циљ Смерница је организација активности чијом ће се реализацијом и активним укључивањем ученика допринети првенствено развоју позитивних људских вредности код ученика, као и унапређивању односа заснованих на међусобном поштовању, сарадњи и солидарности уз уважавање различитости.
Придржавајући се препорука у Смерницама наша школа има јасну визију развоја школе. ОШ „Светозар Марковић“ тежи ка континуираном остваривању заједничких циљева уз међусобно уважавање идеја, потреба, жеља, тежњи, како ученика, тако родитеља и запослених. У првом полугодишту успели смо, заједничким снагама, да креирамо мото школе који се промовише на паноу у холу школе, као и на школском сајту.
Поносни смо на међуљудске односе у нашој школи. Они се одликују добром сарадњом, квалитетном комуникацијом, разумевањем, толеранцијом.
Будући да се школа налази на подручју Парка природе „Голија – Студеница“ и Парка биосфере „Голија I“, сматрамо да такву географску позицију треба искористити за оснивање школе у природи, а коју би похађали ученици из градских и равничарских подручја.
Увођењем савремених метода рада, осавремењавањем кабинета и организовањем наставних и ваннаставних активности циљ нам је да направимо школу по мери детета.
Наша школа је школа у којој се учи како да се учи, ради, штеди, креира, тимски ствара, демократски општи, савлађују препреке, уважавају националне, верске и социјалне различитости, у којој се развијају одговорност, иницијативност, поштење, интернационализам, али и родољубље, развија еколошка свест и подстиче радозналост.
Данас наша школа с љубављу чува традицију али је спремна да прати нове токове кроз повезивање са научним установама, културним институцијама и школама у земљи, размењивање добре праксе, развијање сарадње и реализација заједничких пројеката унапређење рада школе.
Различитим активностима у школи, нпр. радионицама, приредбама, слободним наставним активностима развијају се код ученика међупредметне компетенције које такође доприносе добробити и целовитом развоју ученика.
Акценат се ставља на професионални развој наставног кадра, осавремењивање наставног процеса и повећање постигнућа ученика. Наставни кадар се усавршава, спреман да прихвати нове задатке, да организује школу која уважава добробит и целовити развој деце.